Friday, December 14, 2007

A brand new baby!!!

Tad tara taraaaa...


Inilah di budak yang bernama sungguh glamer itu.. ada nilai2 komersial dan boleh jadi artis..


Dhia Mysha Eryna


Betul ke eja tu lin.. cara sebutan saya kurang pasti.. itu kena tanya mama kepada tuan punya badan.. sebab empunya badannya masih belum pandai bercakap..


Ambil gambar newborn tidaklah semudah yang disangka.. walaupun rutin mereka hanya berbaring sahaja setiap masa.. kekkeke.. ketenangan yang dilihat dalam gambar ni tidaklah mudah untuk mendapatkannya.. Tapi awal2 lagi saya sudah set kan mind saya.. bahawa.. akan ada kebarangkalian yg akan berlaku kalau shoot newborn seperti ini.. dan sebenarnya... saya tidak lah berapa kisah dengan keberangkalian2 itu walaupun mama kepada babies yg saya shoot melebihi saya kerisauannya.. selalunya.. saya akan kata releks.. takpe.. let her do what ever she loves to do.. she is only a baby kan.. ;-) so saya terima dan belajar bahwa ini merupakan one of the chalenging part of my job..


Kalau dahulu saya menunggu 1 jam sebelum dapat amik gambar baby with rose petals tu... yang ni nasib baik taklah sampai sejam lamanya.. cuma cukuplah buat saya kenyang makan goreng pisang terlebih dahulu... tapi baby memang kita tak boleh expect apa yang dia akan lakukan.. samada dia tidur atau berjaga.. saya rasa every minutes of her movements are really precious to be captured.. sebab lepas2 ni tidak akan dapat lagi ambil gambar mereka seperti ini.. kerana masa akan berlalu begitu pantas.. tak lama lagi kiter akan seronok mengambil gambar dia merangkak.. berjalan dan berlari pula..


Tapi pernantian saya tu ternyata berbaloi saya rasa.. kerana dapat ambil gambar yg saya idam2kan.. saya tidak tahu org lain.. tetapi pada saya.. pada umur yg begini.. saat mereka memejam kan mata itulah yg paling terindah dirasakan.. So parents.. dont worry about how ur baby shud pose for a photography session ok..







Ibu pada Dhia ini merupakan supporter terkuat saya... terharu saya dibuatnya. Start dari mom's day promo.. lepas tu father's day promo.. dia memang tak pernah melepaskan peluang.. dan ketika saya launch Baby 1st year Documentary Package ni pun dia antara yang terawal yang book.. (kena bagi cenderahati camni..hehhe) cuma saya agak sedih kerana tak sempat merakamkan saat2 masa dia mengandung hari tu.. walaubagaimanapun saya gembira.. kerana niatnya untuk ambil gambar ketika dia preggy sempat dirakamkan oleh kawan saya sendiri.. ;-)




















Jadi start dari session ini, saya akan dapat memerhatikan dan merakamkan pembesaran Dhia Insya-Allah.. Saya akan doakan yang terbaik sahaja untuk Dhia sepanjang perjalannya membesar sebgai makhluk yang comel di muka bumi ini.. Amin..
Congratulations lin for ur newborn baby..
Balik tu, masa dalam keta hubby ckp pada saya.. anak dia tu lawa!! (mungkin suara hubby ada ciri2 nak buat menantu agaknya..ahahhahahaha!!!)


Quote~


"zubye..baru arini dpt tgk sume gambar dhia...suka lah tgk sume gambar dhia walaupun masa nk shoot tu mcm2 ragam dhia especially bile time nk bogelkan tu...jenuh...walaupun takde rose petals(mmg dr aritu dok sibuk nk rose petals kekeekekek) dan props yg simple, tp hasilnye mmg mengagumkan...tak sabar nk tgu next ps with zubye...thx to zubye sbb sabar melayan kami 2 banak..tu br 2 banak..huhuhhuh..thx also to hubby zubye n irfan sbb sabar menunggu kami ber ps...sorilah erk bg goreng pisang je..uhuhuhuh..next time kite pekena nasi kandaq okeh???"


- Lyein; mama Dhia

Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors