Friday, April 27, 2007

Adam Rizal and family..

click here to see more pics

Saturday; April 21st 07
Wangsa Maju, KL

Adam Rizal ~ baru habis pantang



Saya geram!! geram sgt melihat pipinya yang montel lagi montok itu.. saya akan pastikan anda semua akan rasa ingin menggigit2 pipi bayi ini .. hahahha betul tak? ada rasa nak gigit tak.. badannya pun berketak2 mcm ada simpan air di dalamnya.. wajah saling tak tumpah seperti papanya. geram saya tgk.. rasa nak picit2 je semasa kejadian shooting ini berlaku.. nasib baik mama dan papa nya ada kat situ.. kalau tak.. uhuhuhu siap lah adamm..







masa mula2 cepat2 saya pakaikan dia dengan reben yang saya bawa ini.. nasib baik dia tidak melawan... saya pakaikan sekejap sahaja takut dia tidak selesa.. tapi saya pastikan ada byk gambarnya memakai reben saya ambil.. its such a wonderful gift to u and hubby kan zura? saya diberitahu rupa2nya Adam dilahirkan pada ketika mereka menyambut anniversary pertama perkahwinan mereka.. how sweet.. memang hadiah paling berharga buat anniversary kalian!







mata Adam banyak berhubung dengan kamera saya.. dia suka kamera lahhhhh!!!!!!! Adam tenang sahaja ketika gambar nya di ambill dia memang suka bergambar kot.. saya rasa suka sgt sebab dia memberikan kerjasama sepenuhnya terhadap saya... kecuali apabila tidur sahaja matanya terpejam..





Lihatlah gambar2nya ini.. dia pandang kamera kan?? lagi sekali.. kejap.. saya rasa nak makan2 gambar Adam ni... (kes geram melampau)






mama dan papanya pula tidak kurang hebatnyaaa.. thanks zura and hubby kerana begitu sporting menyajikan aksi2 terbaik untuk di rakamkan.. :-) akak gembira sepanjang shooting.. siap di saji dengan air teh dan goreng pisang.. thanks to auntie!




Ketika aksi dibawah ingin di rakam.. satu kejadian yang amat tidak buleh dilupakan telah berlaku.. ketika kami semua sibuk menjadi photography director, satu pancutan kuat telah dihasilkan oleh baby adam.. ekekkekek dan tepat kena ke muka papanya! ekkekeke.. kesian papa.. takpe.. hanya najis ringan sahaja.. Adam pula pandai pilih papa ye.. ketika itu kami ketawa terbahak2 dan saya pula tak mengambil gambar.. kalau lah saya ambil.. mungkin saya boleh sambung ketawa lagi di sini.. tapi secara jujurnya.. saya amat berterima kasih kepada papa Adam yang byk membantu saya menghasilkan gambar2 terbaik.. terlalu sporting utk mengikut setiap idea saya.. baik dari segi memegang, mendukung.. semua dilakukannya.. lihatlah hasilnya.. ini semua dari kerjasama kalian berdua.. terima kasih tidak terhingga..






Gambar kaki ini antara gambar yang saya idam untuk ambil.. beberapa hari sebelum kejadian telah saya berangan2 utk ambil gambar seperti ini.. Akhirnya tercapai.. Alhamdulillah :-)


Adam sgt baik pada hari itu.. penat berposing (walaupun dia tak tau dia sedang berposing), dia tidur tidak menghiraukan keadaan sekeliling.. walau dalam lena wajah adam tetap kiut.. dan bertambah2 lah nampak ketembamannya.. saya mengambil kesempatan merakam ketenangan wajahnya ketika tidur..





Saya juga mengambil kesempatan mengambil gambarnya di atas sofa seperti ini.. kekkeke.. jgn marah saya.. saya tau anda kata saya kejam.. heheh tapi Adam merelakan.. lihatlah lena sungguh dia tidur hingga tidak sedar dia berada di mana..Jangan khuatir.. mama nya ada bersedia di belakang sofa itu utk langkah2 keselamatan :D





Buat Zura dan suami terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada akak untuk mengambil gambar si comel kalian.. akak suka tgk family zura.. nampak comel dan sweet.. semuanya sporting2 belaka.. harap zura dan keluarga gembira melihat gambar2 ini ye.. mungkin dengan melihat gambar2 ini akan mengembalikan kembali nostalgia pada hari itu (akak pasti tak akan lupakan peristiwa tu.. heheh)

Quote :

dear kak siti a.k.a Zubye,we all nak ucapkan thanks bebanyak kat akak sebab sudi merakamkan gambar2 yg cantik Adam nie. Memang tak puas tengok gmbr2 nie tiap2 hari :-) . At least ada lar kenangan semasa Adam kecil. Really appreciate your excellent job!! Thumbs up :-)Jangan luper kenduri nanti ye akak...

~Mama & Papa Adam

Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors